TEM • Stortorget 17 • 211 22 Malmö • SWEDEN • Tel: +46 (0)40-606 55 80 • E-post:

sok-mobil

Translate the page (Google)

Swedish Arabic Chinese (Simplified) English French German Italian Japanese Spanish

Glöm inte att anmäla dig och en kollega till TEM:s uppskattade kurs Hållbarhetsredovisning i praktiken

Ska din organisation börja med GRI Standards som redovisningssystem för sitt hållbarhetsarbete? Vill du visa upp din ogranisations håll­barhetsarbete på ett transparent och säljande sätt genom att ta fram en hållbarhetsredovisning eller behöver ni utveckla dagens sätt att arbeta med hållbarhetsredovisning? Då är detta utbildningen för dig!

Under dagen får du en bra introduktion till Global Re­porting Initiativ’s (GRI) riktlinjer för håll­barhetsredovisning, samt handfasta råd och tips på hur man rent praktiskt skall gå tillväga i redovisningsproces­sen.

Frågor som bland annat kommer att besvaras är:
- Hur ser grundläggande riktlinjer och redovisningsprinciper ut?
- Hur arbetar man med intressentdialoger och väsentlighetsanalys?
- Vilka personer i organisationen be­höver vara inblandade?
- Vilka data skall samlas in?
- Hur kan redovisningsarbetet bli en motor i organisationens hållbarhet­sarbete?

 

När: 23:e mars, 09.00-16.00
Var: Stortorget 17, 211 22 Malmö
Kostnad: 4 900 ex moms. Medlemmar i något av TEM:s nätverk har hela 25 % rabatt!

För mer information om kursen se här >>

 

Kursledare är Marie Pettersson: , 0708 -  927 302

Marie, Fil. Dr. i ekologi, är en av Sveriges ledande miljörevisorer och är certifierad revisionsledare enligt ISO 19011. Med över 10 års erfarenhet av miljöledningsarbete har hon genomfört 100-tals revisioner i så väl stora som små organisationer, offentlig sektor och privat näringsliv. Marie har även gjort ett flertal miljöutredningar (senast Lunds Universitet), arbetat mycket med hållbarhetsredovisning enligt GRI G4 samt byggt och integrerat ledningssystem enligt både gamla och nya ISO 14001, OHSAS och kvalitetstandarder. Hon har arbetat med regionala och internationella organisationer som riktar sig både mot konsumenter och business-to-business.

 

Scroll to top